אחד משישה תלמידים בקרית גת עבר בהצלחה מתמטיקה 5 יח"ל


במפגש שערכו בשבוע שעבר בלשכת ראש העיר נציגי קרן טראמפ, מנהלי התיכונים ומנהלת התכנית בקרית גת אירה אריאב-
הציגו לראש העיר אבירם דהרי, למשנה לראש העיר חיים אברג'ל ולמנהלת אגף החינוך זהבה גור את גרף שיפור הנתונים בקרית גת במהלך 3 השנים החולפות מאז החלה לפעול התכנית בקרית גת.
הקרן פועלת בקרית גת זה שלוש שנים בשיתוף עיריית קרית גת, אגף החינוך, משרד החינוך ומכון דוידסון למדע.
הקרן פועלת לקדם מצוינות במתמטיקה באמצעות תגבור לימודי ותוך שימת דגש על הכשרת המורים, בניית קהילת מורים לומדת- משתפת ידע תוך ליווי מקצועי של קהילות המורים ורכזי המתמטיקה בידי מרצים מומחים. חלק חשוב בתכנית עושה במיפוי צרכים, ניתוח נתונים ועבודה ממוקדת מול התלמידים בהתאם.
ראש העיר אבירם דהרי התרשם מהנתונים וציין כי יש להעמיק את פוטנציאל הניגשים ל 5 יח"ל בכתות חטיבות הביניים ולחזק את המתקשים בגילאים הללו כשיש עדיין זמן לקדם אותם לרמה הנדרשת ולהגדיל עוד את אחוז הניגשים. "הצטיינות במתמטיקה פותחת היום בפני התלמידים טווח אפשרויות בלתי מוגבל להצלחה בעידן בו אנו חיים", ציין ראש העיר. 
מנהלת אגף החינוך זהבה גור הוסיפה- יחד עם קרן טראמפ איגדנו תכניות ותקציבים נוספים של מצוינות וקידום לימודי המדעים, כך הוגדל טווח השותפים, המשאבים והראייה הכלל מערכתית של הצרכים.
מנהלי בתי הספר העידו כי התכנית עשתה שינוי תפיסה בקרב הצוותים הפדגוגיים באשר ליכולות התלמידים לעבור את משוכת 5 יחידות הלימוד, עם סיוע מיוחד ורצון להשקיע ולהצליח, גם אם הישגיהם עד כה לא הראו זאת.
זהבה גור מנהלת אגף החינוך ואירה אריאב מנהלת התכנית בקרית גת הציגו את הנתונים: "עמדנו ביעדים שהצבנו לעיר לפני שלוש שנים, היום בקרית גת אחד מכל שישה תלמידים עובר בהצלחה בגרות במתמטיקה ברמת 5 יח"ל.
בשנת 2016 7.5% מהתלמידים עשו זאת והיום 15.5%, כעת אנחנו פועלים להגדיל עוד את הנתון ולשם כך נחיל את התכנית כבר מחטיבות הביניים.
התכנית לחטיבות הביניים תכלול בדומה לתכנית המקור: בניית קהילת מורים ורכזים למתמטיקה, הכשרות מורים חדשניות ותהליכי החלפת ידע, ליווי מקצועי של המורים ע"י מכון דוידסון יחד עם מיפוי ואיתור צרכים.
תלמידי חטיבות הביניים ילמדו בקבוצות מצוינות מתמטיקה יישומית, יעברו אבחון מבוסס מבחן היי-דאטה לצורך מיפוי והתאמת חומרי לימוד.
מנהלת אגף החינוך זהבה גור הוסיפה כי חיבור התכנית הזו יחד עם תכנית סולמות לקידום לימודי המדעים והמתמטיקה בבתי הספר היסודיים תבטיח רצף תגבור לימודי ועידוד מצוינות למן גילאי ביה"ס היסודי שיקל על התלמידים וצוותי הוראת המתמטיקה בהמשך בחטיבות הביניים ובתיכון.